Almería bekrefter: Stadionoppgraderingen gjennomføres til sommeren
UD Almería holder fast ved planene om å gjennomføre fase 2 av stadionoppgraderingen på UD Almería Stadium i sommer, til tross for at laget ble i Segunda División.
Klubben har bekreftet at den mest omfattende stadionoppgraderingen i nyere tid vil bli gjennomført som planlagt. Fase 2 av utbyggingen på UD Almería Stadium skal gjennomføres i løpet av sommeren 2026, selv om laget ikke klarte opprykk til La Liga.
Ifølge La Voz de Almería omtaler klubben dette som årets første "signering" – et forsøk på å løfte stemningen blant supporterne etter den skuffende avslutningen på sesongen. Målet er å bringe tilskuerne nærmere gressmatta og kombinere den oppgraderte arenaen med nye spillere til et nytt opprykksforsøk.
Det er foreløpig ikke bekreftet om klubben må spille noen hjemmekamper utenfor Almería mens arbeidene pågår, eller om den opprinnelige planen holder – å bygge tribune for tribune mens sesongkortinnehavere blir omplassert slik at laget kan fortsette å spille på hjemmebane.