Almería i krisebytte: Rubi-fremtiden usikker, tre ut og tre inn
Etter playoff-exiten holder UD Almería på å rive og bygge. Rubi ville ikke snakke om sin egen fremtid, men alt tyder på at han er ferdig. Samtidig er tre spillere på vei ut og tre nye allerede signert.
UD Almería befinner seg i en tøff fase etter playoff-eliminasjonen. Trener Rubi ønsket ikke å uttale seg om sin egen fremtid etter exiten, men både han og klubben er klar over at det er uholdbart å fortsette. Ifølge Diario de Almería er situasjonen insostenibel for begge parter.
På overgangsmarkedet er det allerede klart at tre spillere forlater klubben: Centelles, Puigmal og Fernando er på vei ut. Samtidig har Almería allerede sikret seg tre nye signeringer — Pulido, Quim Junyent og Álex Sola er klare for rojiblancos.
Kilden peker også på at den defensive skjørheten har vært et gjennomgående problem for laget. Nå må klubben gjennom en nødvendig ombygging for å være konkurransedyktige i Segunda División neste sesong.