Almería i samtaler med García Pimienta om å ta over etter Rubi
UD Almería er i forhandlinger med García Pimienta som mulig ny hovedtrener. Den katalanske treneren kan bli presentert så snart klubben har avklart Rubis sluttvederlag.
UD Almería jobber med å få på plass García Pimienta som ny hovedtrener etter at Joan Francesc Ferrer «Rubi» forlot klubben. Ifølge Diario de Almería pågår det nå samtaler mellom klubben og den Barcelona-fødte treneren.
García Pimienta kan bli offisielt presentert som ny trener så snart klubben har kommet til enighet med Rubi om sluttvederlaget. Den tidligere treneren forlot Almería etter nedrykket fra La Liga, og klubben har siden vært på jakt etter en erstatter som kan lede laget tilbake til toppdivisjonen.
Parallelt med trenerjobben må Almería også løse situasjonen for et halvt dusin spillere som var utlånt forrige sesong. Klubben står overfor en omfattende restruktureringsjobb før oppstarten av Segunda División-sesongen.