Almería må finne løsning for seks utlånte spillere
UD Almería står overfor en travel sommer med å avklare fremtiden til hele seks spillere som har vært utlånt denne sesongen.
Klubben må nå ta stilling til hva som skal skje med Selvi, Édgar, Pozo, Marezi, Perovic og Quintanilla etter at låneperiodene er over. Alle seks spillere har vært ute på lån, og UD Almería må bestemme om de skal integreres i førstestallen, lånes ut på nytt eller selges permanent.
Diario de Almería omtaler situasjonen som et resultat av «Rubi, el arquitecto del caos» — en henvisning til tidligere trener Joan Francesc Ferrer «Rubi», som satte i gang mange av utlånene som nå må ryddes opp i. Klubben står dermed overfor et omfattende administrativt arbeid i overgangsvinduet, der hver enkelt spillers fremtid må avklares før preseason starter.