Almería må selge spillere for å dekke 47 millioner i underskudd
To sesonger med kamp om opprykk til La Liga har kostet UD Almería dyrt. Klubben sitter nå med et underskudd på 47 millioner euro som må dekkes gjennom salg.
UD Almería står overfor en tøff økonomisk virkelighet etter to sesonger med satsing på opprykk til La Liga. Ifølge Diario de Almería har innsatsen for å returnere til toppdivisjonen de to siste årene resultert i et samlet underskudd på 47 millioner euro.
Klubben må nå justere regnskapet gjennom spillersalg for å dekke det røde tallet. Til tross for den økonomiske utfordringen holder UD Almería fast ved målet: Klubben skal igjen satse på opprykk til Primera División.
Parallelt med den økonomiske oppgjøret er Almería i samtaler med García Pimienta om å overta trenerjobben. Klubben må altså balansere økonomisk konsolidering med sportslige ambisjoner i den kommende sesongen.