Almería setter halvparten av troppen på markedet etter opprykksnebbis
Etter finaletapet mot Málaga går UD Almería i gang med en stor ombygging av troppen. Klubben må rekonstruere både av økonomiske og sportslige årsaker.
UD Almería aktiverer plan B. Etter å ha tapt opprykksfinalen mot Málaga, setter klubben i gang arbeidet med å rekonstruere troppen. Ombyggingen er nødvendig både økonomisk og sportslig, etter to strake sesonger uten å nå målene.
Alle blikkene rettes nå mot trener Rubi, som har ett år igjen av kontrakten. Fremtiden hans er mer usikker enn noensinne. Journalisten Ángel García skriver på X at treneren ser ut til å være mer ute enn inne: «Til Rubis avgang – ryktene pekte på at han ville forlate selv om laget rykket opp – ser det ut til at det vil bli lagt til...» Her kommer spillergruppa inn i bildet.
Klubben forbereder seg på å sette halvparten av troppen på markedet som en del av den planlagte ombyggingen. Etter to sesonger på rad uten å nå målene, må UD Almería ta grep for å komme seg tilbake på rett kjøl både økonomisk og sportslig.