Almería-spillerne på ferie etter ny play off-smell
Etter å ha mislyktes i sluttspillet for andre år på rad, er UD Almería-spillerne på sommerferie mens klubben forbereder seg på nok en sesong i Segunda División.
UD Almería-spillerne har dratt på sommerferie etter nok en mislykket play off-kampanje. For andre år på rad klarte ikke rojiblancos å ta steget opp til La Liga gjennom sluttspillet.
Klubben må nå forberede seg på sin tredje strake sesong i Segunda División. Etter nedrykkene og de to påfølgende play off-tapene står Almería igjen med en følelse av å ha kommet til kort når det gjaldt som mest.
Sesongen som nå er over endte altså uten opprykk, og spillertroppen får nå hvile før forberedelsene til neste sesongs Segunda-kampanje tar til. Klubben må bruke sommeren til å analysere hva som gikk galt i sluttspillet og planlegge for et nytt forsøk på å returnere til toppdivisjonen.