Almería strammer inn: Gratis-signeringer og dyre salg i sommer
Etter opprykks-fiaskoen har UD Almería lagt om kursen. Klubben satser nå på spillere uten overgangssum, mens lønnsbudsjettet setter tydelige grenser.
Mohamed Al-Khereijis Almería har allerede satt en klar kurs for sommerens overgangsvindu: maksimal kontroll på økonomien. Etter at opprykket til La Liga røyk, har klubben aktivert en innstrammingsplan der hver eneste krone teller.
De første bevegelsene bekrefter strategien: Alle forsterkninger som er i ferd med å sikres, kommer til null kroner i overgangssum. Klubben vil ikke betale for spillere – i stedet satses det på frie agenter og utløpende kontrakter. Det er en tydelig strategi for å redusere den økonomiske belastningen.
Lønnsbudsjettet setter strenge rammer og tvinger klubben til å være nøye i markedet. Den aggressive investeringslinjen er historie. Nå er det balanse som gjelder i Almería.