Byggearbeidene endrer plan – Almería spiller hele sesongen hjemme
Fase to av stadionarbeidene på UD Almería Stadium starter i siste halvdel av juli, men med endret plan: Rojiblancos kan spille hele sesongen 2026–2027 på hjemmebane.
Byggearbeidene på UD Almería Stadium (tidligere Estadio de los Juegos Mediterráneos) starter i andre halvdel av juli, bekrefter klubben. Den opprinnelige planen er imidlertid justert som følge av playoff-kampen om opprykk til La Liga.
Arbeidene vil nå starte i endefondene uten å påvirke tribunene eller selve spilleflaten. Det betyr at laget kan spille samtlige hjemmekamper i sesongen 2026–2027 på sin egen arena i Vega de Acá.
Endringen sikrer at supporterne slipper å reise til nøytral bane eller se laget spille «hjemmekamper» på bortebane – en løsning som ofte skaper utfordringer både sportslig og økonomisk for klubber under større stadionrenoveringer.