Cipenga blir Almerías første signering etter opprykkssmellen
Den kongolesiske kantspilleren kommer gratis fra Castellón og har signert en kontrakt fram til 2029. Samtidig ser det ut til at Miguel de la Fuente blir værende i klubben.
UD Almería har gjennomført sin første signering etter at opprykket til La Liga røyk i playoff-finalen. Den kongolesiske kantspilleren Cipenga kommer til klubben på en gratis overgang fra Segunda-konkurrenten Castellón, og har skrevet under på en kontrakt som strekker seg fram til 2029.
Cipenga deltar for øyeblikket i VM med det kongolesiske landslaget, men vil slutte seg til Almería-troppen når mesterskapet er over.
Samtidig melder Diario de Almería at Miguel de la Fuentes framtid i klubben ser ut til å være sikret. Spissen, som var en viktig brikke for laget forrige sesong, forventes å fortsette i rojiblanco-drakten.