Dag to etter nedrykket: Fortsatt ingen stadionarbeider i gang
Dagen etter at UD Almería mistet plassen i La Liga har det vært stille rundt stadionutbyggingen. De eneste arbeidene som pågår er utvidelsen av inngangsvakten som startet for noen uker siden.
Ingen nye tiltak er igangsatt på UD Almería Stadium dagen etter nedrykket til Segunda División. Ifølge La Voz de Almería var det rolig på anlegget i Vega de Acá mandag, og det er foreløpig ingen tegn til at fase 2 av stadionutbyggingen har startet.
De eneste arbeidene som pågår er utvidelsen av inngangsvakten, som har vært i gang i noen uker. Denne skal få flere kontorer, lager og andre servicefunksjoner.
Det var ventet at nedrykket kunne påvirke klubbens planer for infrastruktur og stadionutvikling, men foreløpig er det altså ingen synlige endringer på anlegget.