García Pimienta igjen aktuell for Almería-benken
Rubi forlater UD Almería denne uken etter at opprykket til La Liga uteble. Nå rettes blikket igjen mot García Pimienta.
Det er timer med dramatikk rundt trenerbenken i UD Almería. Rubi slutter som Almería-trener i løpet av denne uken etter at klubben ikke klarte å rykke opp til Primera División.
Det blir ikke en oppsigelse i tradisjonell forstand, men en avtale mellom partene. Begge parter er enige om at den catalanske trenerens syklus i UD Almería er over.
Ifølge La Voz de Almería er García Pimienta igjen et navn som vurderes til benken. Pimienta har tidligere vært koblet til klubben, og nå kan han bli aktuell på nytt i kjølvannet av Rubis avgang.