Rubí gir seg ikke: Vil fullføre kontrakten til tross for nedrykket
Joan Francesc Ferrer «Rubí» signaliserte i sin pressekonferanse etter nedrykket at han har tenkt å fullføre det siste året av sin kontrakt med UD Almería.
Joan Francesc Ferrer «Rubí» holdt pressekonferanse etter det knusende nedrykket fra La Liga, og budskapet var klart: Treneren gir seg ikke. I et klubbmiljø preget av sjokk og med supportere som retter kritikken mot trenerbenkens håndtering, la Rubí ikke fingrene imellom.
Hans budskap var direkte og uten omsvøp — han ønsker å fortsette og har tenkt å fullføre det siste året av sin kontrakt med klubben. «Quiere volver a intentarlo: poner la primera piedra, ya», skriver La Voz de Almería.
Pressekonferansen fremsto som mer enn bare en oppsummering av sesongen. Den bar preg av kontinuitet, av et ønske om å snu skuta og starte på nytt. Rubí holder fast ved sin posisjon og vil være med på å legge det første grunnlaget for en ny start i Segunda División.